آموزشی

آموزش صفرشویی خودرو

هر خودرویی با گذشت زمان از استفاده آن نیاز به یک تمیز کاری کامل دارد که اصطلاحا به آن صفرشویی گفته می شود. اما انجام این سرویس با یک کارواش ساده و معمولی تفاوت دارد و نیازمند انجام آن توسط یک سرویس کار حرفه ای و با تجربه دارد. این سرویس کار باید آموزش صفرشویی ماشین را دیده باشد تا این امر را به نحو احسن انجام دهد. 

صفرشویی ماشین به چه معناست؟

به عبارت ساده ، صفر شویی به معنای تمیز کردن خودرو از بالا تا پایین با استفاده از ابزارها و محصولات تخصصی است. صفرشویی خودرو شامل تمیز کردن و نو کردن قسمت های داخلی و خارجی خودرو است. هدف از این کار بازگرداندن نقاشی با از بین بردن خراش ها یا علامت های چرخان است که باعث می شود اتومبیل تقریبا کاملا جدید به نظر برسد ، درست مانند روز اولی که آن را خریده اید!

همچنین در صفرشویی نواقص و ایرادات داخل خودرو رفع می شود و می تواند برای جلوه زیبایی خودرو یک عامل تاثیر گذار باشد. 

این فرآیند شامل تمیز کردن و نو کردن قسمت های داخلی و خارجی خودرو می باشد. این خدمت یا شستشوی داخل خودرو از جمله خدمات نوین می باشد که امروزه در کلان شهرها بسیار طرفدار دارد.

صفرشویی ماشین شامل چه مواردی می باشد؟

صفر شویی خودرو یعنی اتومبیل شما چه داخل ماشین و چه سطوح خارجی تمیز و پاکسازی می شود. البته انجام این عملیات مستلزم تخصص و استفاده از مواد شوینده ی متناسب با خودرو است. این امر به دلیل ساختار هر خودرویی است که با خودروی دیگر متفاوت است. این سرویس، فرآیند شستشوی اتومبیل می باشد که در آن تمام قطعات داخل کابین خودرو، بدنه خودرو، رودری ها و کاپوت خودرو تمیز می گردد. این امر علاوه بر اینکه باعث تمیز شدن ماشین می گردد طول عمر قطعات داخلی و بعضی از قطعات خارجی خودرو را نیز افزایش می دهد.

در کارواش معمولی فقط کثیفی و گرد و خاک قسمت بیرونی خودرو پاک می شود و اگر بخواهید قسمت داخلی را تمیز کنید ، شاید فقط بتوانید اندکی گرد و خاک داخل ماشین را پاک کنید اما در طریق صفرشویی خودرو تمامی قسمت ها با جزئیات تمیز می شوند. خدمات صفرشویی به گونه ای است که با تمیز کردن ، پولیش زدن و جارو زدن ماشین شما مثل روز اولش می شود.

تفاوت بین کارواش و صفرشویی خودرو چیست ؟

آموزش صفرشویی خودرو

اکنون که می دانیم صفرشویی چیست ، قبل از اینکه در ادامه صحبت های دیگری درباره این موضوع انجام دهیم می خواهیم به سرعت تفاوت های بین کارواش سنتی و صفرشویی را بگوییم.

سوای هزینه ، زمان کارواش معمولی بین ده تا بیست دقیقه است ( از شستن تا خشک کردن ) که هم به صورت دستی و هم با استفاده از دستگاه صورت می گیرد که برای تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین از برس و صابون و آب استفاده می شود. در واقع کارواش سنتی یک روش تمیز کردن سطحی است ، در حالی که در صفرشویی ماشین با جزئیات تمام شسته می شود.

نحوه صفرشویی ماشین :

طریقه صفرشویی خودرو شامل دو بخش کلی است :

  1. تمیز کردن قسمت درونی ماشین
  2. تمیز کردن قسمت بیرونی ماشین

نحوه صفرشویی داخل ماشین 

تمامی لوازم و اثاثیه داخل ماشین به طور کامل جارو زده شده و با شامپو تمامی لکه ها و کثیفی ها تمیز می شوند. اگر داخل ماشین چرمی باشد ، اغلب برای از بین بردن کثیفی های عمیق از مواد پاک کننده مخصوص استفاده می شود. پلاستیک و وینیل نیز کاملا و به روشی صحیح تمیز می شوند. در آخر شیشه های داخلی نیز تمیز و صیقل داده می شوند.

شستن موتور ماشین یکی از مهم ترین گزینه های صفر شویی خودرو است که البته اغلب مواقع همه این مورد را انتخاب نمی کنند. دلیل این امر این است که اغلب مواقع هیچ کس به موتور زیر کاپوت ماشین خود اهمیت نمی دهد و فقط ظاهر خودرو مهم است. با تمیز کردن موتور ماشین می توانید مشکلات آن را سریع تر و آسان تر پیدا کرده و حل کنید. مکانیک ها دوست دارند بر روی یک موتور تمیز کار کنند و اگر صاحب خودرو قبل از فروش آن از خدمات صفرشویی استفاده کرده باشد ، یک موتور تمیز می تواند تاثیر بزرگی بر چگونگی نگهداری یک اتومبیل بگذارد.

در این مرحله تمامی سطوح سخت خودرو داشبور وینیلی و یا پلاستیکی و قطعات کنسول باید تمیز شوند. اگر فضای داخل خودروی شما نسبتا تمیز باشد ، دیگر نیازی به تمیز کننده های بسیار قوی ندارید. صندلی های چرمی نیاز به مراقبت ویژه دارند ، زیرا صابون ها و مواد شیمیایی آن را خشک کرده و منجر به کمرنگ شدن و ترک خوردن می شوند. برای تمیز کردن سریع و محافظت از آنها باید از واد غیر شیمیایی و مناسب استفاده نمود. برس های نرم موجود می تواند لکه ها و کثیفی ها را از بین ببرد. برای لکه های سخت می توان از مرکبات رقیق یا شوینده آلی استفاده کرد. برای شست و شوی خودرو باید از قسمت بالا به سمت پایین حرکت کنید. هرگز اجازه ندهید که خودرو در هوا خشک شود ، زیرا این کار باعث ایجاد لکه های روی سطح آن می شود. از دستگاه های میکروفایبر برای خشک کردن باید استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *